DAPATKAN LAGU TERBARU MP3 Click Here!
"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).

DOA UNTUK GAZA

Ya allah!! sebagaimana Engkau Pernah Menghantar burung-burung Ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kapada mu Ya Allah... turunkanlah bantuan Mu kali ini kepada umat islam di Gaza, hancurkanlah rejim Zionis.. Amin!!
bacalah surah al Fil:


Friday, August 1, 2008

KM minta kerjasama Tsu Koon selesaikan kes penyelewengan tanah

sumber: harakahdaily.net

PULAU PINANG, 1 Ogos (Hrkh) - Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng meminta bekas Ketua Menteri, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon bekerjasama dengan kerajaan Pakatan Rakyat untuk menyelesaikan penyelewengan membabitkan kawasan tanah semasa pentadbirannya dan kerajaan Barisan Nasional

Lim dalam kenyataan medianya semalam berkata, kerugian yang dialami semasa pentadbiran Barisan Nasional (BN) terpaksa ditanggung oleh kerajaan baru dan berharap Koh Tsu Koon agar membantu kerajaan sekarang menafsir kedudukan kewangan sebenar serta mencari punca orang yang bertanggungjawab.

"Kita tidak mahu isu penyelewengan tanah ini berulang lagi dan mana-mana pihak yang terlibat wajar dibawa ke muka pengadilan," kata beliau kepada pemberita di pejabatnya aras 28 Komplek Tun Abdul Razak (Komtar).

Sebelum ini Dr Koh mengatakan, kerajaan BN yang diambil-alih oleh Kerajaan Pakatan Rakyat adalah kerajaan yang bersih dan tidak ada penyelewengan.

Sambungnya, bila kerajaan baru berkuasa semuanya terbongkar termasuk beberapa isu dan skandal.

"Fail lama telah dikosongkan atau dibawa lari oleh kerajaan lama dan ini menyebabkan kerajaan baru terpaksa bermula dari bawah dalam urus tadbir kerajaan.

"Setelah kami menubuhkan kerajaan baru, kami hanya menjangkakan akan mengalami defisit belanjawan sebanyak RM34 juta sahaja tetapi sebenarnya lebih mengejutkan apabila terbongkarnya 2 kes membabitkan tanah yang disalahgunakan sehingga kerugian RM120 juta," katanya.

Pihak kerajaan negeri akan mengambil inisiatif sendiri dalam usaha mencari dan mendedahkan isu penyelewengan ini tidak kira maklumat itu dari luar atau dalam supaya jumlah sebenar kerugian kerajaan negeri dapat dikenal pasti.

Guan Eng juga turut menyatakan kekecewaannya terhadap keengganan Tsu Koon untuk memperjelaskan isu-isu serius dan permasalahan kewangan kerajaan negeri semasa pentadbirannya dahulu.

"Keadaaan yang tidak menentu dalam kewangan membantutkan usaha kerajaan negeri untuk menyediakan program untuk rakyat kerana kita tidak tahu berapa banyak wang yang ada dalam kerajaan negeri," tambahnya.

"Kerugian RM120 juta adalah skandal terbesar dalam sejarah Pulau Pinang kerana ia membabitkan satu pertiga rizab negeri yang berjumlah RM370 juta.

"Kerajaan negeri ketika ini masih menunggu keputusan makhamah mengenai rayuan terhadap jumlah yang perlu dibayar kepada tuan tanah manakala kes kedua pula sedang disiasat oleh kerajaan negeri.

"Kita akan mengambil tindakan wajar terhadap kes tanah ini dalam masa terdekat," ujarnya yang juga Ahli Parlimen Bagan.

INILAH TANDANYA BETAPA KORUP KERAJAAN BARISAN NASIONAL, SEMAKIN LAMA PKR MENTADBIR SEMQKIN BANYAK KORUPSI YG DAPAT DIDEDAHKAN, MALAYSIA TIDAK LAGI MEMERLUKAN KERAJAAN KORUP SEPERTI BN, KERAJAAN YG ANGKUH DAN MENINDAS, SAMA-SAMALH KITA PERANGI BN!

No comments:

Malaysia Web Hosting
Google
 

SEKADAR RENUNGAN

"Mereka hendak memperdayakan Allah dan orang-orang yang beriman, padahal mereka hanya memperdaya dirinya sendiri, sedang mereka tidak menyedarinya."
(Surah Al-Baqarah, Ayat 9)
Get paid on 100% of your website traffic, no clicks necessary! How is this possible?Klik sini
Kaedah Fiqhiyah menyatakan : الحكم على الشيء فرع عن تصوره Alhukmu 'Ala Syaien Far'un 'An Tashauwurihi.
Untuk menghukum sesuatu perkara, kita perlu mendapatkan gambaran yang sempurna dan menyeluruh. Bukan hanya memandang kepada nama atau apa sahaja yang bersifat juzuk (sebahagian) dan kemudian terus sahaja menghukum!! PERTIKAIAN TENTANG RIBA OLEH ULAMAK DUNIA, SILA KLIK SINI